top of page

מגזין התפירה שלי - נובמבר


ברוכים הבאים למגזין התפירה של נובמבר

והפעם, ברוח היזמות והעצמה נשית

 

את המגזין הזה אני פותחת בהתרגשות!

כי לפני הכל אתן מפרגנות מהלב וזה כל כך כיף! אני מרגישה ורואה כיצד הקהילה שלנו צומחת וגדלה יש פה נשים שתופרות ובעיקר יש פה נשים גדולות מהחיים, שמוכיחות שגם בסוף שנת 2019 תפירה זה הכי סטייל והכי שיק- וגם אם אי שם מסתובבים טיפוסים שרואים בתפירה מלאכה מיושנת הרי שאנו כבר יודעות לאילו עוצמות אנו יכולות להגיע וכמה יצירה יכולה להתגלות בתוך בחירה של בד, חוט וגזרה מוצלחת ומתוך הבנה עמוקה שאופנות באות והולכות אבל סטייל נשאר לנצח!

אני נרגשת לראות, שנשים שחיות את האינטנסיביות של העידן המודרני ומקיימות סדר יום תובעני עדיין מוצאות את הזמן לעצמן מגיעות לסטודיו ומגשימות חלומות. אני גם מתרגשת מאותן נשים, שבאות ללמוד את קורסי הטקסטיל ולעבוד במה שהן אוהבות- גם אם מעבר לתפירה הן צריכות לשווק וליזום, להתפתח ובעיקר להתמיד, לדעת לנהל עסק, לאהוב ולהאמין במה שהן עושות- כי הן באות להגשים את עצמן.

אני יודעת- כי אני עשיתי את זה בדיוק לפני שבע שנים.

את העסק שלי פתחתי מתוך אהבה אמתית לעולם הבדים, התפירה והיצירה הנלווית אליהם. עם הזמן למדתי, שאני אוהבת לצלם, ושאם רוצים להצליח צריך לדעת להוציא את האהבה הזאת החוצה ולכתוב אותה מהלב. לקבל את הטוב עם הפחות טוב ולהתמקד במה שעושה טוב, כי החיים עוברים מהר ואפשר לשחרר ולהזדקף אל מול האתגרים ולהתקדם הלאה.

למדתי שיש מיומנויות שטובות לי ויש כאלו שפחות מתאימות, הכרתי בדרך אנשים נפלאים, הם איתי כבר תקופה, והיום על אף שלעיתים אני יכולה לשקוע בחלומות ולשכוח את היום אם לא אסתכל ביומן- אני נמצאת במקום הנכון.

זאת אני, פחות או יותר, תמיד אופטימית ולעולם חולמת.

אם כן אפשר לסכם את הפתיח בהתרגשות, נכון?

גם הפעם הכנתי לכן הפתעות מושלמות לתחילת החורף שצפוי להגיע בקרוב:

סיפור על אישה גדולה מהחיים עם מיזם חברתי יוצא דופן, זרקור על בד הכותנה - שבמזג האוויר הישראלי מתאים לכל עונה וגזרה במתנה! הכינו את כוס המשקה שלכם, התכרבלו ובואו נתחיל! פרגונים ואהבה תמיד מחממים לי את הלב אז אם בא לכן פשוט כתבו לי חזרה

שלכן, ענבל.

 

מיזם חדש נולד! מיזמים שצופנים בחובם את הטוב ומגלמים שליחות ועשייה ברוכה מחממים לי את הלב והמיזם של ליטל הוא בדיוק כזה!

"אנחנו חיים בבועה" כך היא פנתה אליי."אני רואה את השפע מצד אחד ואת החסר מהצד השני, אני רוצה לתת משהו ממני עבור אותם ילדים שחסר להם ואני חושבת שיש עוד הרבה כמוני, אני רוצה לתפור עבור ילדים נזקקים ,ילדים שאין להם בגדים חדשים לחג- את איתי?"

 

האמת היא שליטל לא ממש הייתה צריכה אותי ומעבר לזה שהיא כולה נשמה ולב היא גם יזמית, אישה שדוחפת קדימה, מתמידה בשיווק המסרים שלה ואלו שתופרים מקבלים אצלה במה ומילה טובה. בהמשך- תוכלו לקרוא עליה קצת יותר בכתבה משובחת מאתר "מאקו" – כנסו ללינק ממש כאן >

אז לפני שנדבר על המיזם המיוחד שלה בואו נכיר קצת את ליטל המדהימה בעלת לב הזהב!

ליטל אלגד היא אם לשניים, תופרת חובבת, שהחליטה להפוך תחביב למיזם חברתי. הכל התחיל כאשר תפרה לבתה שמלה לחג. "זוהי אינה הפעם הראשונה שאני עושה זאת מדי שנה הילדים שלי מקבלים בגד חדש "חם מהמכונה" שמרגש אותם ואותי ומוסיף כל כך לאווירה החגיגית... וזו שמחה והתרגשות שהדרך היחידה לתאר אותן היא במבט העיניים המנצנץ שלהם שאומר את הכל" היא מתארת. את ההתרגשות הזאת ליטל ביקשה להעביר גם לילדים אחרים, כאלו שלובשים בעיקר בגדי יד שנייה משומשים ולא מכירים את תחושת הלבישה של "בגד חדש".

לצורך כך היא מגייסת את קהילת התופרות שלי דרך קבוצת הפייסבוק "תפירה בכיף" ומבקשת מהן לתפור בגדים חגיגיים שיחולקו לילדים לקראת חג החנוכה. החלוקה תיעשה במסגרת מפגש חגיגי שמועדו יקבע במהלך חודש דצמבר ובו יוכלו הילדים לבחור לראשונה בגד חדש לחג.

מה תופרים ולמי?

בגדים יפה וחגיגיים לילדים ולילדות בגילאי גן ויסודי (בערך: גילאי 4- 12) את הפריטים ניתן למסור לתופרות מתנדבות במספר נקודות בארץ. עד מתי ניתן לתפור? עד תחילת דצמבר 2019 וכך במאמץ קצר ומתוך חדוות העשייה נוכל גם אנחנו להגדיל את האור בחג החנוכה! כי "כל אחד הוא אור קטן, וכולנו אור איתן." לפרטים ובירורים נוספים צרו קשר עם מיטל - 052-3514745

לכבוד המיזם הוספתי במגזין גזרה נהדרת של שמלת וואלנים, שכל ילדה תשמח לקבל בחג הקרוב! אני זמינה לכל שאלה בקבוצת הפייסבוק שלי או באינסטגרם

בהצלחה ענקית!

 

זרקור על בד הכותנה!

אתחיל בכך שאני אוהבת כותנה ועדיף שתהה כמה שיותר משובחת! כי לתפור עם בד הכותנה זה תענוג צרוף. הוא יציב, עמיד בחום (גיהוץ, כביסה) ואף מוליך חום- ולכן הוא כ טוב כל כך לקיץ הישראלי והלח. אך קצת לפני שנדבר על תפירה בכותנה בואו ניכנס פנימה אל עולם האריגה. ככלל, בדים ארוגים מיוצרים מחומרי גלם טבעיים ומלאכותיים. הטבעיים מגיעים מעולם הצומח - פשתן, יוטה וקוקוס ומעולם החי- יונקים ותולעים (ישמור השם)

כיצד נדע ממה עשוי הבד שאנו רוכשות בחנות?

1. בהתאם למראה. ישנם בדים "נופלים", ישנם "יציבים" וישנם "נמתחים".

2. במגע

3. על ידי שריפה

4. באמצעות חומרים ממיסים

כמובן שברגע הרכישה אין יכולת של ממש להמיס את הבד אבל אפשר לבקש פיסת בד קטנה אותה ניתן לשרוף עם מצית באוויר הפתוח ולבחון את הממצאים בהתאם למראה או הריח: בד אשר עשוי מסיבים מן הצומח נשרף כנייר ומשאיר אפר דק ודליל. בד אשר עשוי מן החי נשרף כנוצות ומשאיר כדוריות ובדים סינטטיים נתכים בחום או נמסים.

 

וכעת נשוב אל הכותנה

לכותנה יש חמש תכונות חשובות:

  1. הצמח גדל בשלוש תצורות עיקריות: עץ, שיח וכרוב

  2. היא גדלה באקלים חם ולח

  3. סוג הכותנה נקבע בהתאם לאורך, הצבע ועובי הסיבים

  4. איכות סיב הכותנה נקבעת בהתאם לאורכה- סיבים ארוכים= כותנה איכותית

  5. הכותנה עמידה למים

ומה לגבי בדי הכותנה? בדי הכותנה יציבים ומתאימים גם לתופרות מתחילות- ולכן הם מככבים אצלי בקורסי הבסיס. הבד הגולמי ארוג בסגנון שתי וערב ומשמש למצעים, סינרים, ביגוד יומיומי, בגדי ילדים ועוד. בדים באריגה מלוכסנת יתאימו לפריטי ג'ינס (דנים) קורדרוי ופלנל. אז מה דעתכן עכשיו על הכותנה?

ספרו לי באינסטגרם או כתבו לי בחזרה מקווה שזו תחילתה של ידידות נפלאה!

 

נכון שהכי כיף לתפור???

בקרוב החורף יגיע (נו שכבר יגיע) הקיץ הזה לא נגמר! ואני כבר מכינה את הרמקולים עם מוסיקת ג'ז

שמלטפת את עור התוף.

בא לי לברוא (כדברי תלמידתי האהובה אפרתי, שהטביעה את המושג הזה בליבי) לברוא...שמיכות טלאים ומינק, פיג'מות חמימות של מיקי מאוס ושמלות חורף מסתובבות (כי בכל אחת מאתנו יש ילדה שרוצה גם ☺)

עבורי, החורף הוא הזמן המושלם לתפירה, וביננו? למי בכלל יש חשק לצאת מהבית כשבחוץ גשום וקר? אז הרתיחו את המים, הניחו תיון, מקל קינמון ודבש וקחו לכן את גזרת הפיל כי אתן הולכות להתאהב בה! והיא יכולה לשמש כמתנה מהממת, קישוט נפלא לחדר, כרית סיכות, או מובייל- זה כזה מתוק! וכמובן זכרו לתייג באינסטגרם כך שאמשיך ליצור עבורכן!

תתפרו, תהנו ותייגו

inbalnaor#​

שמלה פשוט מתוקה

הפעם הכנתי לכן גזרה מושלמת של שמלה מתוקה שכל כך כיף להכין. תבחרו שילובי בדים, טקסטורות, מרקמים שונים ובכל פעם תנסו שילוב אחר, לא תאמינו כמה אפשר להוציא מהגזרה הזו. אז יאללה, אתן עוד פה? תורידו את הגזרה, תפעילו את הסרטון ותתחילו לתפור.

אה, ואל תשכחו לשתף אותי בפייסבוק, במייל, באינסטגרם או איפה שרק תרצו. אני פה, מחכה לתוצאות שלכן...

כל הזכויות על הגזרה שמורות לענבל נאור.

אוהבת

ענבל


פוסטים אחרונים

bottom of page