top of page

מגזין התפירה שלי - אוקטובר


ברוכים הבאים למגזין התפירה של אוקטובר - חוזרים לשגרה

 

השנה החלטתי "להוריד את הקצב וליהנות ממנוחה, קמתי עם משקה הבוקר שלי, התנתקתי מהרשתות החברתיות והתמסרתי ל"שמיכת טלאים" (ספר שווה במיוחד) בין לבין הצלחתי סוף סוף לבנות את עמדת הצילום, שכל כך רציתי ולצלם את הקורס הטקסטיל שלי ולעסוק במה שאני אוהבת - לתפור.

ממש עוד קצת והחגים יהיו מאחורינו... ובדיוק לשם כך הכנתי לכן מגזין ססגוני באווירת סוף הסתיו והחזרה לשגרה.

הפעם בעקבות בקשתכן הקדשתי את המגזין הנוכחי לבדים: איך להבדיל ואיך לבחור? מה ההבדלים בין בד סינטטי לטבעי, סיבים, סגנונות אריגה וסריגה, ואיזה עולם מרתק זה! אני שמחה, שנתתן לי הזדמנות להכניס אתכן אליו. כדי שיהיה לכן קל יותר להתמצא ערכתי את התוכן לפרקים, כך שבכל פעם תוכלו לקבל מידע מרוכז על עולם הבדים- סוגים וסגנונות, הגייה של שמות, סיבים והעולם השלם המסתתר שם, וכיצד את כל אלו תוכלו לתעל לרכישות מוצלחות!

אז כמו תמיד- התחלתי מהבסיס, ואני מקווה שתיהנו.

עוד בונוסים שמחכים לכן...

המדריך להסרת כתמים - לשמור, להדפיס ולהעביר לחברה ובנוסף, סרטון קליל באווירה חורפית לתפירה שמיכה שכיף להתכרבל בה!

ולסיום חברות מועדון התפירה היקרות שלי צירפתי לכן צ'ופר קטן - שיעור אחד מתוך הקורס האינטרנטי להכרת מכונת התפירה.

מוזמנות לספר לי על החוויה שלכן, לבקש נושאים חדשים ולשתף מהחוויה! במייל חוזר או בכל ערוץ אחר של בית הספר לתפירה: אינסטגרם, פייסבוק ויוטיוב.. עוד לא חברות בקבוצת הפייסבוק? עכשיו זה הזמן >

מאחלת לכן נחיתה רכה לשגרה ברוכה.

שלכן, ענבל.

 

איך לבחור את הבד לבגד שתרצי לפתור?

חצאית פליסה או פשתן, וסט ממשי או כותנה? איך לבחור את הבד לדגם שתרצי לתפור- כל המידע מחכה לך כאן. אבל לפני הכל קצת היסטוריה...

משי, פשתן, כותנה וסוגים שונים של צמר היוו את בסיס האופנה של הביגוד במאות הקודמות. כאשר אלו נעשו כחלק מפעילות טקסית משפחתית והכל היה פשוט יותר. מאז מים רבים עברו בנהרות הטקסטיל וקצת קשה לעקוב אחר ההתפתחויות השונות, אבל ניתן לעשות בהן סדר.

 

בדים, סיבים, אריגים וכל מה שצריך לדעת.

ישנם שלושה נושאים שייסעו לך לקבל את ההחלטה הנכונה: התאמת הבד למטרה, היכרות עם הסיבים והבחנה בין האריגים השונים.

להתאים את הבד למטרה

פריטי טקסטיל לבית? בגדי תינוקות או אפילו טייץ, לכל פריט יש יעדים ומטרות שונות, שהופכות אותו לעמיד ואיכותי. אם למשל תבחרי לתפור טייץ הרי שחשוב להתמקד בבד שנמתח לשני הכיוונים (ובעיקר לרוחב), המגיע בעובי המונע השתקפות אבל מאפשר חיטוב ולבסוף מאפשר לעור "לנשום" בתוכו. אלו הן תוכנות הבסיס לפריט יום יומי מוצלח.

סיבים

סיבים הם הבסיס של הבדים וכדאי להכיר את התכונות שלהם על מנת לבחור בבד הנכון.הפיכת הסיב לבד מורכבת משלושה שלבים:

  • השלב ה-1 הוא עשיית הסיבים לחוט.

  • השלב ה-2 ייצור בדים מהסיבים ארוגים או סרוגים.

  • השלב ה-3 הלבנה ,צביעה והדפסה על הבדים.

סיבי משי ארוכים במיוחד ולכן נחשבים לטובים יותר מסיבי כותנה וצמר המוגבלים בארוכים. כך נכון הדבר לגבי עובי הסיבים- ככל הסיב דק מחירו יקר יותר ויש לנהוג בו בעדינות. סיבים נחלקים לשלושה סוגים טבעיים מהצומח וטבעיים מהחי, מלאכותיים וסינטטיים.

סיבים טבעיים מהצומח: כותנה, קנבס, פשתן, סיסל, יוטה (אריג גס המיועד לייצור שקים ובסיס לשטיחים)

סיבים טבעיים מהחי: סוגים שונים של צמר כמו כבשים (ידוע בשם: צמר טבעי), אנגורה (ארנבות), מוהר ( מעיזי אנגורה), קשמיר ( מעז הקשמיר) למה, אלפקה ובייבי אלפקה, גמלים, ויקוניה, צ'ירו (אנטילופה) רחלים ( להפקת תליתות) משי (תולעים)

סיבים מלאכותיים (פולימרים אורגניים)- המורכבים מחומרי גלם, שמקורם בטבע כמו ויסקוזה ומודל העשויים מעץ אשוח ואורן. כאשר האדם משנה את התכונות הפיזיות בלבד.

סיבים סינטטיים - המיוצרים בעיקר מנפט ,פחם ומגז טבעי. בין היתר ניתן למצוא צמר אקרילי מסיבי אקרלין, צמר מעורב המשלב בין צמר טבעי לצמר אקרילן, פוליאסטר ופוליאמיד (בשילוב עם חוטי ניילון סטרץ' מייצרים מהם גרביונים, בגדי גוף וכו)

בד אריג או בד סריג מה ההבדלים?

בד האריג

ידוע גם כבד השתי והערב. שילוב של חוטים לרוחב (ערב) ולאורך (שתי). בדים ארוגים כמעט ולא נמתחים, אך אם בכל זאת תהה מתיחה קלה היא צפויה להיווצר לכיוון הרוחב ובאלכסון הבד. יש מספר סוגי אריגות:

1. אריגה פשוטה (נקראת גם חיבור בד) ומשמשת בעיקר למצעים, סינרים ובגדי יום יום.

2. אריגה אלכסונית - שמיועדת לבדים חזקים ויציבים כמו דנים.

3. אריגי מגבת ואריגים לבגדי חורף (פלנל)

4. אריגת פיקה

קל יותר לתפור עם בדים ארוגים.

בדי סריג

בד המורכב מלולאות ולכן מתאים יותר לאימוניות, שמלות, סדינים ובגדי תינוקות. הבד מיוצר במכונות עגולות, הוא נמתח ונעים מאוד למגע.

הסריגים הסרוקים

הסריגים העדינים ביותר מיוצרים מזני כותנה משובחים, העוברים תהליך של סריקה- עיבוד סיב הבד וסילוק הסיבים הקצרים מתוכו עד לקבלת חוט חזק, אחיד וחלק. סוגי סריגים נפוצים: ג'רסי, טריקו, פוטר.

לסיכום, כיום יותר מתמיד אפשר ליהנות ממגוון רחב ועשיר של בדים מסוגים שונים. טבעיים, סינטטיים, מלאכותיים, עבים ודקים. הכרת סוגי הסיבים, הבדים, האריגים והסריגים תסייע לך בפעם הבאה לבחור את הבד הנכון למטרה.

מקווה שנהנית, מזמינה אותך להמשיך לעקוב, לשאול שאלות בקבוצת הפייסבוק שלי ולהעביר לחברות!

 

אז איך נפטרים מהכתם הזה?

מי מאיתנו לא נתקלה באחת מהסיטואציות הבאות: את תופרת להנאתך, המחט פוצעת את היד ומקיזה דם. איך מנקים דם? אודם? כתם של ביצה או גלידה? אם גם לך באופן אישי זה עניין שבשגרה אני ממליצה לך לאמץ את הרשימה הבאה! לגזור- לשמור ולהעביר לחברה!

אבל לפני הכל, גילוי נאות וכמה הנחיות בסיסיות:

  • לא כל הכתמים ירדו.

  • מומלץ להתחיל עם החלק הקטן יותר של הכתם.

  • אופן התנועה- מן הפנים אל החוץ ובתנועות סיבוביות.

  • הכתם לא יורד, לא נורא! תמיד אפשר להעתיק את הגזרה ולתפור בגד חדש!

ועכשיו הרשימה המלאה!

דם

דם מורידים עם מים קרים בלבד. אפשר ומומלץ להשרות בסבון למשך הלילה. לאחר מכן יש להכניס למכונה בשישים מעלות ולתכנית הלבנה. כמה עובד מ 1-10- 10! מוצלח ביותר.

זיעה

כתמי זיעה מצטברים באזור השחי ועל הצווארונים וגם בהם מומלץ לטפל, אם רוצים לשוות לבגד מראה חדיש ונקי. כיוון שכתמים אלו מכילים, שומן מלח ומוצרי היגיינה( כך יש לקוות) מומלץ להרטיב אותם במי סבון חמים עם מעט אבקת סבון עדין. חומץ ייסע להיפטר מניחוחות לא נעימים. עד כמה עובד מ 1-10- עובד בצורה מושלמת!

שפתון

טריק מוצלח מבית סבתי, עליה השלום, שעובד כל פעם מחדש! הניחו על הכתם תערובת ממיץ לימון ומלח בישול ושפשו אותו בתנועות סיבוביות כלפי חוץ. זהו!

יין

זה קורה לי תמיד, ודווקא ברגעים שאני מזכירה לעצמי שאודטה – אני לא. אבל אולי בגלל שאני כל כך "קלולס" למדתי להעלים ראיות במהירות, כי הכתם הבא מחכה כבר מעבר לפינה! אז מה עושים? מרטיבים את הכתם במים וזורים עליו מלח בישול, משהים למספר דקות ואז רוחצים במים פושרים. לסיום, שוטפים את שרידי הכתם השורר בחלב פושר במשך מספר שעות ולאחר מכן שוטפים במים פושרים.

דיו

כמה שיותר מהר כך טוב יותר- שטפו במים קרים בלבד ולאחר מכן שטפו במים חמים וסבון כביסה גס. ותודה לבעלי שהביא כתם זה עד הלום!

דבק

Crafting fill my life, my kitchen and my workshop אני משתמשת בדבק למטרות שונות: הדבקת אהילים, אפליקציות, לפעמים את שתי הידיים, וגם את הבגדים, הדרך היעילה ביותר להוריד אותו היא עם אצטון.

 

למה צריך קורס אינטרנטי?

הרבה פעמים שואלים אותי מה לומדים בקורס האינטרנטי ולמי הוא מיועד... ותכלס, יש היום הכל ביוטיוב, לא? אז זהו - שלא

 

דווקא אתחיל מהסוף.

אני מאוהבת בעולם הצילום, אוהבת לצלם, את הרגע הזה שהמצלמה נתקעת על תמונה שרק אני רואה, משהו קטן כזה כמו הצבע המדויק של הפרח, השקיעה בלי הפילטרים,קצה הזנב של דילן שהוא שמח במיוחד.

אז ניסיתי, באמת שניסיתי ללמוד מהיוטיוב, והתחלתי לחפש (לא כל כך ידעתי מה אני מחפשת) אבל ידעתי שאני רוצה ללמוד לצלם.

אז מאיפה מתחילים? איזו מצלמה? כל כך הרבה המלצות... ואיך מצלמים? ומה זה תריס? ואזו? וכל אחד מסביר בצורה שונה ואין את מי לשאול ושוב מחפשת... ושוב מוצאת תוכן שנראה מושלם אבל איך זה שהיא כבר מלמדת אותי לצלם שאני לא יודעת איך עובדים כל הכפתורים???....

ואם מישהו רק היה מסביר לי את הכל מסודר, מובנה צעד אחרי צעד...

וככה הגעתי למישהיא שאני מאוד מעריכה, וראיתי שהיא מלמדת קורסים איטרנטים.

כן, צריך לשלם כי דברים טובים עולים כסף וכמו שאמא שלי תמיד אומרת... "אין לנו כסף לקנות בזול"

וקניתי!

וזו אחת הרכישות הטובות שלי כי למדתי לערוך סרטונים מהמם, והבנתי איך להשתמש במצלמה ואני חוזרת לזה שוב ושוב כי זה שלי לתמיד. ויש גם קבוצה שאפשר להתייעץ ואני יודעת שהגעתי למקום הנכון.

וככה בדיוק נולד הקורס האינטירנטי שלי מתוך שנים של ניסיון למדתי בדיוק במה תתקלי, מה תהיינה הבעיות שלך ואיך אני יכולה לפתור אותן.

יש שם הכל הכל וזה יכול להיות שלך לתמיד ועכשיו עד סוף החודש ב-420 ₪ בלבד.​​

 

קבלי הצצה קטנה לשיעור הכרת המכונה

(זמין ופתוח בחינם למשך 10 ימים, עד 26.10.19)

הקורס מיועד למתחילות, או לכאלה שרק קנו מכונה ולא ממש יודעות מה לעשות איתה.

הקורס מיועד גם למי שלמדה פעם מזמן ורוצה להתרענן.

הקורס מיועד למי שרוצה לדעת להשתמש במכונה בצורה טובה ומדויקת ולהתחיל לתפור באמת.

 

אז מה נתפור לימים המתקררים?

מצרפת לך סרטון קצר ומדוייק על תפירת שמיכה פשוטה לימים קרירים.

תתפרו, תהנו ותייגו

sewingpillowinbalnaor#​

 

רוצה להרשם לקורסים הקרובים?

12.11.19

קורס תפירה למתחילות

בין השעות 17:00-20:00

27.10.19

קורס טקסטיל לתינוקות

בין השעות 09:00-13:00

אוהבת

ענבל


פוסטים אחרונים

bottom of page